fredag 16 november 2012

Made by Lotta nr 3

Oj, vad mycket bilder som jag slarvat med att lägga upp på bloggen...

Nu till jultema =)

Virkade etiketter som anger 1:a, 2:a, 3:e och 4:e advent. 
Jag har hängt dem på en ljusstake i gjutjärn för att de ska synas bra.
Man bör vara försiktig dock eftersom det inte får ta eld i garnet. 


Hos Kungen och Majkis hittade jag förra året den här coola filuren.
Låt mig presentera glöggrenen Rudolf.
Man sätter honom helt sonika på glöggflaskan. 
Perfekt gå-bort-present.

Jag håller på att driva min man till vansinne med alla glasburkar som jag envisas med att spara. Men när man vet hur fint det kan bli så får man helt enkelt strunta i sådana petitesser.
Här har en rödbetsburk eller möjligen äpplemosburk blivit en fin ljuslykta. 

Här hittade jag inspirationen till de här söta hjärtana. 
Jag böjde till najtråd och sen virkade jag fasta maskor runt. 
Knöt på en bit spets och voila så var det klart. 


/Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar