fredag 16 november 2012

Made by Lotta nr 2

Här kommer mer bilder på mina alster. 

Nu tar vi sånt som värmer på benen. 

Här är ett par benvärmare som jag virkat till barnens kusin Kajsa.

Här är ett par uppstickare som jag gjort till min svägerska Lina.
Uppstickare har man nedstoppade i stövel/känga. 
Beroende på modell kan man vika ner över kanten 
eller ha bara rakt uppstickande. 

Här är några uppstickare som har ett litet band upptill. 
Man knyter så hårt som man vill och det gör att de är riktigt flexibla. 
De funkar bra både till högre stövlar och till låga kängor. 


De här rosa och bruna uppstickarna är stickade i härlig alpakka. 

Till de här vita har jag använt Ragg Soft.
Det finns en massa olika varianter på mönster till dessa. 
Här hittar du en variant.

Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar