söndag 6 maj 2012

En sjal till...

Ja, det är faktiskt så att jag håller på med ännu en sjal. Den här ska min vän E få för att hon är så j*vla bra (på ren svenska) på att få mig att må bättre o påminna mig om vad som är viktigt o vad jag ska skita i. Hon ska tyvärr flytta från Örebro o jag vet inte riktigt hur jag ska klara mig utan hennes pepp.

I och för sig har jag bevisligen överlevt sånt förr. En av mina allra högst uppskattade vänner M, som jag bokstavligen delade allt (och lite till) med en sommar (och lite till) flyttade norrut. En annan underbar vän smet söderut istället. Sånt är livet. Man möts, gör avtryck i varandras liv och sen fortsätter man leva sitt liv. Påverkad av alla möten, alla avtryck. Förhoppningsvis blir man lite klokare, lite mer insiktsfull o har ännu mer att dela med sig av i alla framtida möten.

Jag tänkte att E skulle få en sjal med sig. Den är mörkt lila. Den blir som en värmande kram när hon är allt för långt borta för att jag ska kunna ge henne en riktig kram.

Snart, snart är den klar och snart, snart flyttar hon...


Published with Blogger-droid v2.0.4

2 kommentarer: